Zanimljivosti

Revolucionarni električni automobil bez baterije dizajnirao je bivši inženjer F1

Revolucionarni električni automobil bez baterije dizajnirao je bivši inženjer F1

Bivši inženjer Formule 1, Hugo Spowers, osmislio je revolucionarni pristup dizajnu i proizvodnji automobila. On i njegov tim Riversimplea u Walesu slijedili su načela kružnog dizajna kako bi izgradili automobil koji pokreće električna energija proizvedena iz njegovog kočionog sustava, kao i vodikove gorive ćelije koje pružaju impresivno ubrzanje.

Dakle omogućila bi se vožnja bez punjenja baterija, datalj koje mnoge iritira. Njegove jedine emisije su vodena para, a svaki aspekt njihovog rada od održivih opskrbnih lanaca do jedinstvenog dizajna, naprednih modela vlasništva i prosvijećenog korporativnog upravljanja vođen je razmatranjem njegovog utjecaja na okoliš.

Automobil tvrtke Riversimple ima laganu šasiju od ugljičnih vlakana i elektromotore u svakom kotaču, čime se razlikuje od tradicionalnog dizajna automobila. Inventivni kočioni sustav generira oko 80% snage automobila putem super-kondenzatora, dok preostalih 20% osigurava vodik, koji prolazi kroz gorivu ćeliju i u kombinaciji s kisikom proizvodi električnu energiju koja pokreće automobil i daje impresivno ubrzanje . Ovo je više od prototipa, tvrtka je crowdfunding i planira pokrenuti proizvodnju u sljedećih pet godina.

{youtube}VZf8I3u_fbk{/youtube}

Riversimple je pionir u sljedećoj generaciji vozila s nultom emisijom. Koriste vodik, a ne baterije i ne emitiraju ništa osim vode. S mogućnošću punjenja u tri minute, ova vozila ponudit će rješenje za one koji cijene fleksibilnost i slobodu. Ključni čimbenik u stvaranju održivog vozila je stvaranje učinkovitog vozila. Ovo je jedno od najučinkovitijih vozila na planetu, pri brzini od 60 km/h koristi manje od 10 kW snage, 13,5 KS ili 3 kuhala za vodu. Zahtjev za tako malom snagom znači da koristi djelić vodika koji koriste druga vozila s gorivnim ćelijama za putovanje iste udaljenosti. Vozilo je među najaerodinamičnijim automobilima današnjice; ima koeficijent otpora zraka od samo 0,248, u usporedbi s koeficijentom otpora otpora Porschea 911 od 0,31.

{youtube}jMlihCIE1Rg{/youtube}

Ovaj automobil je također jedan od najlakših automobila na cesti, težak je samo 655 kg, 80 kg manje od automobila Smart! Lakši automobil zahtijeva daleko manje energije za kretanje i stoga je učinkovitiji. To je postignuto korištenjem ultra laganih materijala kao što su karbonska vlakna. U većini vozila energija se gubi u procesu kočenja kada se kinetička energija (koja stvara gorivo) pretvara u toplinu. Rasa može povratiti i pohraniti kinetičku energiju svaki put kad koči pomoću svojih električnih motora i superkondenzatora. Emisije su možda ekološki najštetniji aspekt osobnog prijevoza i nešto je čime smo bili opsjednuti tijekom razvoja naših vozila. Postoje dvije kategorije: emisije iz ispušne cijevi i emisije izvan ispušnih plinova (NEE).

Emisije iz ispušne cijevi emitiraju se kao izravna posljedica izgaranja ili pretvorbe goriva unutar pogonskog sklopa vozila. Budući da se radi o vozilu s vodikovim gorivnim ćelijama, nema uključenog izgaranja; jedine emisije iz ispušne cijevi su sitne kapljice vode. NEE se emitiraju zbog istrošenosti komponenti vozila. Dvije najčešće emisije su čestice od guma i kočnica, koje su štetne i za ljude i za okoliš. Nedavna studija Emission Analyticsa otkrila je da onečišćenje od NEE može biti više od 1.000 puta gore od čestica ispušnih plinova motora s izgaranjem. Unatoč tome, trenutno ne postoje standardi emisija za komponente kao što su kočnice i gume. Riversimple konstruira najlakša moguća vozila što znači kako mogu koristiti tanke gume, smanjujući emisije čestica iz guma. Svoje motore čak koriste i za kočenje, kako bi drastično smanjili emisije prašine iz kočnica.

Smanjenje emisija i povećanje učinkovitosti odličan je početak, ali održivost je daleko više od toga. Za izrdu ovog automobila koriste se brojni reciklirani materijali u kabini. Materijal za presvlake izrađen je od PTFE-a iz recikliranih boca. Kvake na vratima ručno je izradila vodeća održiva modna kućaElvis and Kresse koristeći reciklirana vatrogasna crijeva. Ovaj kružni poslovni model omogućit će ponovnu upotrebu materijala u vozilima tijekom više životnih ciklusa. Za razliku od baterija, ovom automobilu nisu potrebne ogromne količine kritičnih metala kao što su litij i kobalt. Vodikove gorive ćelije koriste malu količinu platine, ne više nego što se može naći u standardnom katalizatoru ugrađenom u automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Ima savršenog smisla ponovno upotrijebiti tu platinu za buduću proizvodnju gorivih ćelija.

Sva vozila trenutno se proizvode u pogonu za istraživanje i razvoj u srednjem Walesu. Za masovnu proizvodnju ne trebaju velike tvornice da bi se postigli ciljevi. Radi se na izgradnji više malih tvornica koje će se nalaziti u blizini tržišta. Time se smanjuju troškovi transporta, ukupne emisije u opskrbnom lancu i vrijeme potrebno za ulazak u proizvodnju. Ovaj projekt trebao bi otvoriti oko 200 radnih mjesta i još 600 unutar opskrbnog lanca. Vozila su dizajnirana da traju što je dulje moguće i budu što robusnija za Riversimple, trošenje više na kvalitetnije komponente u izradi štedi operativne troškove tijekom životnog vijeka vozila.

Ovo je električni automobil koji pokreće vodik, a ne baterije i emitira vodu. Vodik prolazi kroz gorivu ćeliju, gdje se spaja s kisikom iz zraka i proizvodi električnu energiju. Ova električna energija teče do malih, laganih električnih motora, po jedan u svakom kotaču, koji automobilu daju pogon na 4 kotača. Za pogonse koriste superkondenzatori za ubrzanje i pohranjivanje obnovljene energije. Kada automobil koči, kinetička energija koja se inače gubi u obliku topline hvata se kao električna energija. Kako automobil usporava, ta električna energija ulazi u super-kondenzatore i šalje se natrag u motore, omogućujući ubrzanje od 0 do 60 za samo 9,5 sekundi.